dimarts, 8 de setembre de 2015

Per què no corro

Ell corre. És una activitat que l'omple, una passió gairebé. I també una manera de viure, diria: el gimnàs, els entrenaments, l'alimentació, les curses. És molt sacrificat: sempre acaba esgotat però content. Fantàstic, no? Doncs sí. El que no em sembla tan bé és l'eterna pregunta: I tu, no corres? Sempre me la fan altres corredors o, pitjor encara, parelles de corredors. El to sovint és de sorpresa. Doncs no, no corro mai, ni tinc previst fer-ho. No em ve de gust, no m'interessa gens ni mica i, a més, ja tinc les meves aficions, jo, que m'ocupen una bona colla d'hores també i que són iguals d'importants per a mi. I a ell, que jo sàpiga, ningú no li pregunta: I tu, no escrius? Fas ioga, també? Mai, ni una sola vegada.
De tant en tant, l'acompanyo a alguna cursa (amb aquesta excusa he visitat, aprofitant l'avinentesa, un munt de ciutats que no coneixia). L'espero en un punt del recorregut que prèviament hem acordat, per donar-li ànims i que vegi un somriure, una cara coneguda en la marea humana. O bé a la meta, per felicitar-lo o consolar-lo, segons toqui. És ben solitària la vida de l'acompanyant del corredor, sovint tediosa. 
De tant en tant, ell m'acompanya a algun recital de poesia, sobretot quan l'amiga ens regala versos. També llegeix algun dels contes que escric o els apunts d'aquest bloc, tot i que després no se'n recorda.
No corro, doncs. I no, no escriu ni el veureu al parc de la Ciutadella o a la platja fent postures impossibles de ioga. Cadascú és cadascú: sencer, complet, únic, no l'extensió o l'ombra de l'altre.


5 comentaris:

  1. Tens tota la raó noia, cadascú té les seves preferències que no ha d'intentar imposar a ningú...
    Sempre havia sentit a dir , que la vida del corredor és molt solitària, però ara veig que la de l'acompanyant del corredor, també...Per cert, jo tampoc corro. Ai, les modes!
    Petonets.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Segur que tens un munt d'aficions pròpies, teves, que et fan feliç. Fugim de modes...

      Elimina
  2. Hi ha gent amb aficions estranyes. Corre? Pfff La pregunta seria perquè en els últims anys la gent s'ha apuntat a la moda de corre. Què ha passat? Què ha canviat? Quina droga els hi han donat que a mi no m'ha tocat? Ni tan sols han fet un programa a TV3 que es digui "Corredors" o algo semblant.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Ep, no tinc gens en contra de la gent que corre, que consti! De fet, trobo que és un esport barat i pràctic. Només necessites camí i unes bones vambes.

      Elimina