dissabte, 18 d’abril de 2015

Tot va bé

Tot va bé, diu ella mentre beu el cafè amb llet amb glops petits i jo espero que es refredi el te, que crema als llavis, com la meva pregunta. Tot va bé, repeteix, però em defuig la mirada. Mira el terra, nerviosa, les rajoles negres i grises, la paret blanca del bar, la cambrera riallera que sempre té una paraula amable als llavis.
No em mira als ulls, doncs, i canvia de tema. I penso en totes les penes que li conec, les grans i les petites. Les que ha compartit algun altre matí, asseguda en aquesta taula, bevent un cafè amb llet. Descafeïnat de màquina, amb la llet natural, com sempre. I penso també en les que no li conec, les que es guarda. Les que deu plorar a casa sola, de nit, quan tot i tothom dorm, menys la pena. O les que ni tan sols plora. Les penes que si aboqués potser omplirien aquest bar, el carrer sencer, i baixarien rambla avall fins arribar al mar. Aigua salada dins l'aigua salada.
Tot va bé. La resposta automàtica. Les paraules que a mi també em surten soles, els matins, a la feina, quan els companys em saluden. Com va? Bé, bé! Anem fent... I sovint és veritat, però a vegades no. A vegades tinc l'ànima plena de nusos. A vegades costa. Però el biiiiiiiiiiiiiiiiiip de la màquina de fitxar no s'atura. Ni jo tampoc.
Sóc afortunada, tanmateix. Per sort tinc aquest bocinet de cel, entre els núvols, on desfaig nusos, impúdica. Aquest tros de mar on aboco la meva aigua salada, de tant en tant, per no ofegar-me.


6 comentaris:

  1. Normalment , no sé per què, quan es diu que tot va bé hi ha alguna cosa que no rutlla, però intentem dissimular per no preocupar els altres...
    Ficat'hi només de peus al mar i contempla l'horitzó!
    Bon Sant Jordi.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Gràcies, M. Roser! Que tinguis un Sant Jordi bonic, també!

      Elimina
  2. "Bé, anar fent" es sinònim de "no tinc ganes de parlar-ne ara, deixem en pau"

    ResponElimina
    Respostes
    1. No ben bé. O no sempre, almenys. Sovint és la resposta automàtica a una pregunta també automàtica...

      Elimina
  3. De vegades els nusos del nostre interior es deuen trobar i, qui ho sap, potser la fan petar. I nosaltres ignorants de tot ens diem: ” Tot va bé, anar fent"

    ResponElimina
    Respostes
    1. No ho descarto! Però també crec que som més sàvies que no ens pensem i ja sabem quan les coses van bé i quan no. El "tot va bé" és més aviat un automatatisme... Un petonàs!

      Elimina