dimarts, 25 de juny de 2013

Una terrassa amb vistes

(Ficció!)

Saps que aquesta terrassa amb vistes a la Sagrada Família m'encanta. Que sigui amb qui sigui, segui amb qui segui, sempre em situo de cara al temple, que no puc apartar-ne la mirada i acabo perdent el fil de totes les converses. Que em fa sentir immensa i minúscula alhora.
Ho saps i, malgrat tot, m'has dut aquí per dir-me que em deixes. Que estàs cansat, avorrit, trist, que plegues veles. M'ho aboques tot, ara que has pres embranzida: les pors, els dubtes, les frustracions, la desídia. I com que ets previsible, quan ja no saps què més dir, m'etzibes allò de no ets tu, sóc jo. I és clar que ets tu, imbècil! Voldria escopir-te les paraules a la cara, tornar-te-les totes, però saps que aquesta terrassa amb vistes a la Sagrada Família m'encanta. Que no vull perdre els papers i la paciència justament aquí. Per això, aparto la mirada del teu rostre i em concentro en el temple. Deixo que el teu xerroteig buit s'apagui de mica a mica, fins convertir-se en un brunzit de fons, lleugerament molest.
Sé que, aviat, quan se t'acabin les paraules, les excuses, les justificacions, et pesarà el silenci. Et sentiràs incòmode i voldràs marxar. Deixarem, doncs, per a un altre dia, la feina feixuga. Desaré en capses les quatre coses que tens escampades pel meu pis. Ens repartirem els amics: serà ràpid; la majoria són meus. No has sabut cuidar-los, conservar-los, se t'han anat morint, com se't moren les plantes que t'entestes a comprar. Ens repartirem també els llocs: serà una lluita aferrissada. Bregaré per cada espai, per cada racó. Aquesta terrassa, per començar, és meva: no vull tornar-t'hi a trobar, no vull que m'espatllis les vistes.



4 comentaris:

  1. Patapam! (Com et deia ahir!)

    Un plaer, Eva!

    delesparaules

    ResponElimina
    Respostes
    1. Un plaer llegir-te, també, més ara que ja et poso cara!!

      Una abraçada,

      Eva

      Elimina
  2. M'agrada molt com a mini-conte. Si fos real (m'agrada l'afegit, com una etiqueta, de ficció) ja no m'agradaria tant :-)

    ResponElimina
    Respostes
    1. Gràcies! Ara, quan penjo algun conte o història inventada, afegeixo el comentari "ficció", perquè al principi no ho feia i algun familiar/amic se m'havia atabalat!!

      Elimina